Subject: Ennistamine audiitorkontrolliga ettevõtte korral - ei ole võimalik teha
From: "Liina Tamm" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "registriosakond", "RIK info"
Cc: "RAM Info", "JM info Shared MB"
Date: Tue, 26 Mar 2024 10:18:25 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Olen audiitor Liina Tamm ning pöördun järgmise küsimusega Teie poole.

Nimelt kuidas on võimalik ennistada ettevõtet kelle majandusaasta aruande
osas on audiitorkontroll kohustuslik?

Kuna audiitor ei teosta oma töövõttu, kui ennistamine on teostamata ehk
enne kui ettevõte on tagasi registris, siis hetkel puudub võimalus
ennistada ettevõtteid kellele majandusaasta aruandele on audiitorkontroll
kohustuslik.

Mis siis on lahendus antud olukorras?

Siin on juhend, kuidas ennistada, aga puudub täielikult lahendus ja info
kuidas ennistada ettevõtet audiitorkontrolli vajaduse olukorras.

https://abiinfo.rik.ee/avalduste-esitamine/registrisse-ennistamine-parast-
kustutamist

NB Registrisse ennistamist saab taotleda vaid juhul, kui kustutamine on
tehtud registripidaja poolt eeltoodud põhjustel. Ennistamiseks tuleb:

koostada e-äriregistri portaalis ennistamise avaldus

likvideerida avalduse koostamise käigus kõik puudused - esitada aruanne
ja/või määrata kontaktisik

avaldus allkirjastada

tasuda riigilõiv 200€

avaldus registripidajale esitada.

Usun, et te olete teadlikud, miks on jäänud osadel ettevõtetel siis
aruande esitamine venima seoses tõsise audiitorite puudusega, aga nüüd
tekib olukord, kus need ettevõtted ei saa ka enam oma tegevust jätkata
kuna ennistamine ei ole võimalik, sest ennistamise käigus ei ole võimalik
likvideerida puudust, milleks on majandusaasta aruande esitamine.

Jääme ootama selgitusi, et kuidas siis antud olukorras ettevõtjad peaksid
käituma ning mis on lahendused, et audiitorkontrolli vajadusega ettevõte
saaks ennistatud ning aruanded esitatud.

Lugupidamisega,

Liina Tamm

Audit Advisory OÜ

Reg.nr: 11556099

Paadi tee 3, Viimsi vald, 74001

Mobile: + 372 56 688 082